Het is al zeer slecht gesteld met het aanbod aan openbaar vervoer naar Lissewege, Zwankendamme en Zeebrugge en nu wil de NMBS nog maar eens treinen schrappen. In 2010 verdween de trein van 22u09 naar Zeebrugge in alle stilte. In 2011 schrapte de NMBS terug drie treinen per dag. Nu is het opnieuw zover! Met het nieuw vervoersplan van de NMBS verdwijnt grofweg de helft van de treinen tussen Zeebrugge en Brugge. Er zou nog slechts één trein om de twee uur rijden, waar dit momenteel nog om het uur is. Daarmee komt het schoolvervoer én het woon-werkverkeer in de Noordelijke deelgemeenten in het gedrang. Bovendien is dit ook nefast voor het toerisme in Zeebrugge. Hiermee gaan wij niet akkoord! Ga jij ook niet akkoord? Teken dan hier onze petitie tegen de afschaffing van treinen tussen Zeebrugge en Brugge en vóór meer openbaar vervoer naar Brugge Noord!
0 Comments
Vandaag kondigt de NMBS haar nieuw vervoersplan aan. Alweer delen de Noordelijke deelgemeenten van Brugge zwaar in de klappen. In 2010 verdween werd de trein van 22u09 naar Zeebrugge in alle stilte. In 2011 schrapte de NMBS nog maar eens drie treinen per dag. Toen al voerden we actie aan het station in Lissewege en hebben we meer dan 800 handtekeningen ingezameld. De voorstellen van de NMBS in het nieuw vervoersplan zijn dramatisch voor de Noordelijke deelgemeenten. Het aantal treinen wordt grofweg gehalveerd. In het voorgestelde plan zou er nog slechts één trein om de twee uur rijden! Ik maak mij ernstig zorgen omtrent het woon-werkverkeer voor de Noordelijke deelgemeenten. Bovendien is dit ook nefast voor het toerisme in Zeebrugge. Ik zet mij al jaren in voor beter openbaar vervoer in onze streek en nu vangen we opnieuw bot. Nochtans zijn de inspanningen van het Stadsbestuur voor een beter openbaar vervoer bij de Lijn niet gering. Meermaals werd, zowel bij de NMBS als de Lijn aangedrongen op een versterking van het aanbod naar de Noordelijke deelgemeenten. We zullen dan ook alles in het werk zetten om het tij alsnog te keren. Ik heb onze Burgemeester, Renaat Landuyt en mobiliteitsschepen Annick Lambrecht er over gesproken. Samen vragen we meer uitleg van de NMBS en eisen overleg omtrent deze plannen. Mathijs Goderis |
Mathijs GoderisIs 35 jaar, woont in Lissewege en is schepen van jeugd, preventie en dierenwelzijn Een vraag, probleem of suggestie? Geef gerust een seintje...
Categorieën
Alles
|