Vandaag overhandigde ik onze petitie met meer dan 1600 handtekeningen aan Dhr. Etienne De Ganck, directeur transport van de NMBS. We hadden een constructief gesprek op het hoofdkantoor van de spoorwegen in Brussel. Ik heb onze bezorgdheden uit de doeken gedaan en aangedrongen op een maximaal behoud van het treinaanbod naar Zeebrugge. Bovendien vroeg ik een oplossing voor het verdwijnen van de stopplaats Zwankendamme. Dhr. De Ganck had oor naar ons verhaal en wist mij te vertellen dat er momenteel een studie loopt over het openbaar vervoer naar de Noordelijke deelgemeenten van Brugge. In juni wordt een definitieve beslissing verwacht. We wachten vol spanning af en proberen ondertussen via allerlei kanalen druk te zetten.
0 Comments
Op 17 maart kondigde de NMBS haar nieuw vervoersplan aan. Weer dreigen de noordelijke deelgemeenten van Brugge in de klappen te delen. De halvering van het aantal treinen in de daluren komt grofweg neer op amper één trein om de twee uur. Daarmee komen het schoolvervoer én het woon-werkverkeer voor de noordelijke deelgemeenten in het gedrang. Bovendien is dit nefast voor het toerisme in Zeebrugge. Het is nu al zeer slecht gesteld met het openbaar vervoer in onze regio. Daarom verzetten wij ons met alle middelen tegen deze onverantwoorde schrapping. We verzamelden ruim 1600 handtekeningen van burgers die dit niet pikken. Deze petitie wordt op 20 mei overhandigd aan Etienne De Ganck, algemeen directeur Transport bij de NMBS. 1600 handtekeningen geven een sterk signaal, wat onze eisen zeker kracht zal bijzetten. Wij hopen en geloven dat deze petitie kan bijdragen tot een beter openbaar vervoer voor de Noordelijke deelgemeenten van Brugge en engageren ons alvast om al het mogelijke hiervoor in het werk te stellen. Hier vindt u een artikel over onze petitie op de stadsomroep. |
Mathijs GoderisIs 35 jaar, woont in Lissewege en is schepen van jeugd, preventie en dierenwelzijn Een vraag, probleem of suggestie? Geef gerust een seintje...
Categorieën
Alles
|